Гимназия_1



Меню сайта


Главная

Мой профильРегистрация

ВыходВход
Главная » Файлы » Файлы для учителей » УMК учителей иностранных языков

Мастер-класс Мошкиной И.И.
[ Скачать с сервера (7.88 Mb) ] 01.12.2010, 12:12
Мастер-класс по теме: «Вклад России и других стран в развитие культуры. Искусство – универсальное средство связи, не имеющее границ. Совершенствование навыков аудирования и устной речи»

Мастер-класс прошел в рамках областного семинара по теме «Организация деятельности Ресурсного центра по обучению профильным и непрофильным предметам».

Учитель: Мошкина И.И.

Цели:
1. Совершенствование компетенций по формированию навыков аудирования и устной речи по теме.
2. Формирование социальной, коммуникативной, общекультурной компетентностей.
3. Формирование у обучающихся умений устанавливать связи между фактами.
 Задачи:
1. Использовать технологию коллективной мыследеятельности в обсуждении и решении поставленных проблем.
2. Использовать интегративный подход для  усиления мотивации изучения английского языка.


Этап урока
Ход урока
1  
Начало. Определение цели и задач урока
Today we are going to talk about art as the universal means of communication. The main objectives of our today’s lesson are to develop and practise  listening and speaking  skills. We are going to come to an agreement about the most important paintings from our point of view.


2
Речевая зарядка
Стили в живописи. Предпочтения учеников.
1. What styles of art do you know?
2. What is your most favourite style? Why?
3. What technique of painting seems to you most interesting and why?
4. What do you need to understand the painting?


3
Аудирование текста с послекдующим обсуждением  
After-listening activities
To know if you are right and to know more about how to understand composition in art we are going to listen to about it. Your task is to listen to and try to make notes about different steps to understand it.
http://www.youtube.com/watch?v=KT2OJypaPPw&feature=related
  
1. What do you need to understand the composition of art? (art, patience and art history book)
2. What are the steps to do it?
Step 1   is to observe if there is any illusion of a two-dimensional or three- dimensional surface.
Step 2 is to survey how the artist uses light and contrast to hold the viewer’s attention.
Step 3 is to note the place of the colour in the work of art. (Some colours like red and yellow often draw attention, while cool colours like blue can create space and relax the viewer.)
Step 4 is to look for the visual texture of the painting.
Step 5 is to observe how the artist uses space or the area around objects to create utter symmetry or disorder.
Step 6 is to observe the proportion of the art piece ( items  placed next to one another create harmony)
Step 7 is to step back to take a complete look at the work, keep everything if noticed in mind.


4
Формулирование вывода о способности живописи передавать различную информацию
When we understand the work of art we can understand what the artist wanted to say even if he lived many years ago. Visual Art is the ultimate form of communication as it knows no barriers and is therefore universal in its expression.


5
Задание для групп: обсудить 10 предложенных картин, сформировать коллективное мнение: какие 5 картин могли бы представлять земную цивилизацию, если бы была возможность послать диск с их изображением в поиске других цивилизаций.
Because of the universal nature of art, it is a perfect form to reach a worldwide audience. Moreover woks of art could be the best things to retell any living intelligent beings in the Universe about the planet Earth. Imagine you should send a message to the stars, a disc with  5 paintings which would give an impression of the civilization on the Earth to living intelligent beings anywhere in the Universe. What would you choose to send and why?   Before you discuss in groups what works of art to choose, we are going to remember some of the paintings we have already seen. Name them please. ( Просмотр презентации Message to Stars) Now your task is to discuss and to come to ( to arrive at) an agreement what to choose. One member of the group will tell us about your decision and reasons for it.
6
Вывод  представителей групп о результате обсуждения




7
Рефлексия. Выбор учащимися одного из предложенных разноцветных лепестков. Цвет лепестка передаёт эмоции ученика  после обсуждения и  выбирается   индивидуально. Лепестки соединяются вместе в цветок, учитель поясняет значение выбранных цветов.
Optional task can be to express in a drawing or in a depiction your happiest time that you’ve had OR It can be homework to do
Colours are good means to convey emotions. There is a psychology of colour and some of them have universal emotional effects
1) I would like you  to choose one colour from the given colours  to  show the emotion you have after  discussing of the paintings.
2) Stick the chosen shapes (petals) with colours together to display a flower
3) Discuss the kinds of colours we associate with the emotions .What colours appear in the  picture? 
Colours are typically divided into warm (yellows, reds, oranges) and cool ones (blues, greens and violets or purple)

Warm colors show emotions ranging from feelings of warmth and comfort to feelings of anger and hostility. Cool  colours are often described as calm, but can also call to mind feelings of sadness or indifference

  Red: excitement, warmth and comfort, passion

  Pink: love and romance, calming effect, friendliness, kindness

 Purple: wisdom and spirituality, intelligence

 Blue: Quietness, peace, constancy, reliability,  sadness  
 
   
Black: Sophistication, elegance, power, rebellion.

 White: Purity, peace, cleanness

 Yellow: Warmth, brightness, joy

 Green: tranquility, good luck, cheerfulness

 Orange:
  excitement, enthusiasm, and warmth.

 Brown:  feelings of sadness and isolation, practisism, reliability, warmth, comfort, and security.

8
Подведение итогов



Категория: УMК учителей иностранных языков | Добавил: admin
Просмотров: 1320 | Загрузок: 153 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

Форма входа


Категории раздела
УМК учителей естественнонаучного цикла [8]
УMК учителей русского языка и литературы [3]
УMК учителей иностранных языков [11]
УMК учителей обществоведческого цикла [6]
УMК учителей технологии, физической культуры и ОБЖ [2]
УMК учителей начальных классов [2]
Администрация [17]
Классные часы [5]

Поиск


Статистика
  Рейтинг@Mail.ru
Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Locations of visitors to this page

Сегодня нас посетили